ניהול בניין רב קומות משותף – מה חשוב לדעת וממה להיזהר?

בבניינים קומות, בדגש על קומות רבות, ישנה חשיבות רבה לתהליך הניהול של הבניין. בלתי אפשרי לחיות בבניין רב קומות ולצפות שהכל יתנהל כשורה ובלי ניהול קונקרטי. גם אם נדמה לכם שכל דייר יכול לדאוג לאיזור שלו – דבר זה אינו נכון ולרוב מוביל לסכסוכי שכנים.

מחפשים חברת אחזקות וניהול מבנים? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לכן, ההמלצה העיקרית היא לשכור חברת ניהול ואחזקה המספקת תחזוקה שוטפת. חברות אלו, הן ללא אינטרס אישי אלא מייצגות בעיקר את עצמן ויש להן מטרה עיקרית אחת : לדאוג ללקוחותיה ולספק עבורן את השירות הטוב ביותר שיותיר אותם שבעי רצון ונטולי דאגות.

כיצד מנוהל בניין משותף רב קומות?

כיום, בבניינים חדשים נוהגים הדיירים לשלם תשלום חודשי המועבר לחברות ניהול ואחזקה. חברות אלה מנהלות את הבניין מהיבטים רבים, החל מניקיון יומי ועד לתפעול ותיקון תקלות משמעותיות. לאחר קניית דירות מקבלנים ולאחר הכניסה אל הבניין ישנה תקופה בה הבניין והסביבה עשויים להיות מלוכלכים, יש אי סדר מבחינות רבות והאדם הפרטי ואפילו קבוצת דיירים לא יכולים להשתלט על זה מכיוון שכולם עסוקים וטרודים בחיי היום-יום. חברת תחזוקה וניהול מבנים תעשה עבור הדיירים את החיים קלים יותר – הם ידאגו לניקיון המבנה ומסביב לו, הקמת אביזרים ותוספים לבניין לפי דרישת וצרכי הדיירים, טיפול בתקלות חשמל, מים ועוד…

ממה צריך להיזהר?

יש כיום בשוק לא מעט חברות המציגות את עצמן כחברות ניהול מבנים ותחזוקה. עם זאת, לא כולן באמת מתנהלות כך או עושות את עבודתן בצורה מקצועית ולכן לא פעם היו מצבים של עוגמת נפש משמעותית לדיירים החדשים. לפני שאתם חותמים על חוזה העסקה של חברת ניהול רצוי שתבדקו מספר דברים :

  1. מוניטין וותק – בדקו אודות חברת הניהול, התעניינו במוניטין שלה והאם ישנן המלצות של לקוחות עכשוויים או קודמים של החברה. במידה ואכן יש כאלה, בעלי החברה ישמחו לקשר ביניכם. כמו כן, רצוי לבדוק מה וותק החברה והאם מדובר בחברה וותיקה ומנוסה או בחברה שרק החלה את דרכה בתחום.
  2. התאמת חברת הניהול לסוג הבניין – אם אתם מתגוררים בבניין רב קומות חשוב שתעסיקו חברה שמנוסה בעבודה עם בניינים גבוהים ורבי דירות. לעיתים, חברת ניהול מציגה עצמה מנוסה אך לא מבהירה כי ניסיונה מתבסס על בניינים נמוכים יותר. ככל שיש יותר קומות כך גם יש יותר דיירים ולא בהכרח חברת הניהול תדע איך לנהל כמות כה גדולה של תקלות / בעיות. קושי בהתמודדות עם המבנה הוא קושי נפוץ מאוד שמתגלה לרוב לאחר חתימה על החוזה ומוביל להרבה כעסים ומתח.
  3. תיאום צפיות בשלב החתימה על החוזה – אל תמהרו לחתום על חוזה עם חברת הניהול. ראשית כל חשוב לשבת יחד ולהגדיר את הציפיות של הלקוח אל מול האפשרויות שמעניקה החברה. רצוי להגדיר מראש מהי תכנית התחזוקה ומה מצפים הדיירים. לפעמים, החברה עשויה להעניק שירות שהדיירים לא מעוניינים בו ולגבות עבור כך תשלום נוסף. כמו כן, אם הדברים נאמרים ונכתבים בצורה מפורשת – לא יהיה צורך להמתין זמן ארוך בעת הפנייה לחברה. ההתנהלות צריכה להיות מיידית ומהירה ולכן חשוב להבהיר סעיפים אלה עוד בשלב השיח עם החברה.

מחפשים חברת אחזקות וניהול מבנים? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

אודות

אנו מציעים לכם חיסכון כספי בניהול הבניין המשותף לחברתנו ניסיון של 10+ שנים בשליווי בניינים משותפים וחיסכון כספי של עשרות אחוזים. אנו מתמחים בחיסכון עלויות בתחום הביטוח של הבניין המשותף שלכם, עלויות חברת הניהול, חיסכון בעלויות חיטוי מאגרי המים שלכם, חיסכון בעלויות חברת הניקיון, חיסכון בעלויות חברת המעליות ועד . פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות

צרו קשר למידע נוסף

מחפשים חברת אחזקות וניהול מבנים? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

Open chat