מרפסות תלויות | מרפסות שמש המדריך

אורגד מבנים מספקת את המחיר הזול בארץ בהתחייבות!

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

מרפסות תלויותמרפסות הן הדרך הנעימה והקלה לפתוח את הבית אל העולם ולאפשר לכם מקום קטן משלכם לאירוח ולבילוי בשעות הפנאי. יש כמה סוגי מרפסות שאפשר לקחת בחשבון, בכפוף לנתוני המבנה שלכם ולהיתרים שתוכלו להשיג מהרשויות. עם זאת, יש להוספת מרפסות סייגים ומגבלות שיש להכיר. להלן כמה עצות וטיפים להוספת מרפסות בדרך הנכונה.

מדוע כדאי להוסיף מרפסות תלויות ?

לפני שבודקים את סוג המרפסת שמתאים לכם, מומלץ לחשוב קודם למה אתם רוצים אותה ומהו תפקידה בביתכם. למרפסות שונות יתרונות וחסרונות שכדאי לקחת בחשבון, כך גם תקבלו כיוון לבחירת המרפסת הנכונה לכם מכל הסוגים הקיימים.
  • השבחת הנכס והעלאת ערך הדירה – מרפסת היא כמעט תוספת הכרחית כדי לשוות לבית את המראה הנחשק של נכס יוקרתי, נכס שיכולים לארח בו, להקים גינה בין שמים לארץ ולשפר את מראה הדירה. תוספת הערך יכולה לנוע בין 5%-15%, תלוי בבניין ובגודל המרפסת, אבל אין ספק שמדובר במחיר משמעותי.
  • הגדלת שטח הדירה – מרפסת יכולה לשמש למטרות שונות. במקרים הקיצוניים היא הופכת לחדר נוסף, אבל ברוב המקרים היא פשוט משחררת לחץ בדירה צפופה ואפשר להפוך אותה למתחם ילדים או נוער, או אפילו לחדר אוכל רוב ימות השנה באקלים הישראלי.
  • שיפור תרבות הפנאי – תרבות הפנאי הישראלית השתדרגה מאוד בשנים האחרונות והאירוח של משפחה וחברים, כולל היום אפילו בישול בחוץ. אין סיבה להימנע מכך גם בבניין מגורים רגיל, מבלי להפריע יותר מדי גם לשכנים, כמובן.

מהם החסרונות של הוספת מרפסת תלויה שכדאי לקחת בחשבון בכל זאת?

  • מסלול מכשולים ארוך בדרך להיתר הבנייה אם 75% מהשכנים לא יאשרו זאת. התוצאה היא גם פגיעה במערכת היחסים.
  • תקופת בנייה ממושכת שכרוכה באי נוחות זמנית, ולכן צריך לדעת מתי לבנות ולקחת בחשבון עלויות נוספות. זה נכון במיוחד אם עלולים לפגוע בבניין או בשכנים.
  • היטל ההשבחה צריך להילקח בחשבון בעלויות.
  • התמשכות הבנייה ושיבושים שונים, ולכן יש לקחת קבלנים מוסמכים ומורשים ואנשי מקצוע שיכולים להציג ניסיון ואת כל התעודות הנדרשות.

האם בכל מקום אפשר להוסיף מרפסת תלויה, ובמה זה כרוך?

  • התנגדות רשויות – יש רשויות שירשו להוסיף מרפסות ואף יעודדו זאת, אפילו כחלק מתמ"א 38 המפורסמת שנהגתה לצורך התחדשות עירונית מבורכת, אבל יש רשויות שבהן מרפסות מחייבות תוספת בנייה לכל הבניין ולא רק מרפסת בודדת. זה בולט מדי ויוצא דופן לרעה. הקושי נובע בעיקר בגלל התכנון העירוני וההתחשבות בחזות פני העיר, כך שיש לברר קודם ברשות המקומית מהי מדיניותה בנוגע לכך. זה נכון בעיקר בדירות יד שנייה שקונים בגלל הרצון להרחיב ולשפץ.
  • התנגדות שכנים – כדי להוסיף מרפסת בבניין ברשות מקומית שמתירה זאת יש לגייס הסכמה בכתב של 75% לפחות מדיירי הבניין. כמובן, זה תלוי גם במספר הקומות ובגיל הבניין, בתכנון ובעיצוב שלו והאם קיימות מגבלות טכניות שונות, אבל הדרך למרפסת עוברת בבירוקרטיה הכרחית זו. זהו הסעיף הבעייתי ביותר משום שהתנגדות יכולה לטרפד לכם כל התקדמות וכל בנייה, ותשלח אתכם לשנים רבות בבתי המשפט. על התערערות מערכות היחסים התקינות בבניין אין צורך להוסיף משום שברור שקשה לחיות בנעימות במקום שנתון לקרבות שונים. מה שיועיל לכם כאן הוא ריכוך ועבודה נכונה עם הדיירים בבניין, שליחת נציגים מומחים כמו קבלנים ועורכי דין, ואפילו דיון גלוי באסיפת דיירים שבה תציעו גם לאחרים לפעול ביחד להשבחת הנכס שלכם. זה עשוי להועיל לכם במסע השכנוע.
  • תקנות גודל השטח – החל משנת 2008 מותר לבנות מרפסות בגודל של עד 14 מ"ר ובתנאי שהשטח הכולל יענה על החישוב של 12 מ"ר לכל הדירות, וכ-10% משטח הדירה. כמו כן, אין יותר הגבלות קירוי והיא אינה מחושבת יותר בחישוב זכויות הבנייה בכלל. מה שאומר שהמרפסת אינה נלקחת בחשבון לחישוב הארנונה. בבנייה חדשה מותר לבנות יותר מכך.
  • היטל השבחה – היטל השבחה מוטל על ידי הרשויות העירוניות שמתירות הוספת מרפסות וכדאי לקחת את זה בחשבון בחישוב הכללי של העבודות שאתם מתכננים.

מהו ההליך הנדרש להוספת מרפסת בבית?

  • בדיקת היתכנות – קבלו כבר בתחילת ההליך ייעוץ ובדיקת היתכנות לאפשרויות העומדות בפניכם כדי לא לבחור בטעות את המרפסת שאינה מתאימה לבניין שלכם, וממילא גם לא תקבל את האישור הנדרש. מרפסת צריכה להתאים לעיצוב ולתכנון האדריכלי של הבניין ולא רק לצרכים שלכם, משום שהמטרה היא השבחת הנכס שלכם ולא יצירת תוספת בנייה שאינה מתיישבת עם המידות והמראה הכללי. ליווי אדריכלי והנדסי מקצועי זה חיוני גם להליך קבלת האישור מהרשות המקומית ומוועדות התכנון והבנייה משום שהן יבדקו את התכנית האדריכלית והתאמתה למבנה.
  • החתמת הדיירים – כאמור, 75% לפחות מדיירי הבניין חייבים להסכים בכתב ובחתימתם על הבקשה להוספת מרפסת. זוהי ההזדמנות לבחון ולשפר את היחסים שלכם עם השכנים ולבדוק עד כמה הם ילכו לקראתכם. יש לזכור כי סוג המרפסת הוא גם זה שעלול לגרום לפרויקט להתקדם או להתעכב ואף להיעצר בגלל התנגדויות שיוגשו לוועדות התכנון והבנייה או אפילו לבית המשפט. את השלב הזה מומלץ לנהל בעזרת אנשי מקצוע שיסבירו לדיירים את היתרונות של המרפסת, ואולי אף לרתום אותם להוספת מרפסת לדירתם.
  • קבלת היתר רשמי – ללא קבלת היתר רשמי מהרשות המקומית שלכם אין לאן להתקדם. את זה אפשר לעשות בעצמכם או באמצעות עורך דין המתמחה בכך כדי להבטיח את התוצאה המבוקשת. קחו בחשבון שיש גם חברות בניין שמטפלות בכל התהליך מקבלת ההיתר ובדיקת ההיתכנות, דרך התכנון ועד הבנייה עצמה. זה משתקף במחיר, כמובן, וזה אולי עדיף למי שרוצה לוודא שכל ההליך מפוקח ומתנהל כחוק וכשורה. זה נעשה גם על ידי מהנדסים, אדריכלים ומפקחי בנייה שמלווים אתכם ומבטיחים שהמסמכים המוגשים עונים על דרישות החוק. כשאין התנגדות דיירים מדובר בתקופה של כמה חודשים עד קבלת ההיתר לבנייה.
  • הכנת מפרט טכני ותכנון אדריכלי – כאן נכנסים לפעולה אנשי המקצוע ששכרתם, בין אם בחברה קבלנית ובין אם בנפרד. ודאו שאתם שוכרים אנשי מקצוע מומלצים שיש להם ניסיון ויכולת לעשות את העבודה ורצוי להוסיף לכך מפקח בנייה מטעמכם כדי לתאם, לפקח, למצוא טעויות ולהוזיל עלויות באופן כללי על ידי בדיקת המצב בשטח ומעקב צמוד בשמכם.

מה עוד חשוב לדעת על הוספת מרפסת?

בטיחותית, אסור להכיל במרפסת אחת יותר מ-50 איש, כאשר החישוב של התקן הישראלי הוא 350 ק"ג למ"ר. כך שאם האנשים כבדים יותר חובה להשגיח שמספר האנשים יפחת. החישוב הוא מרפסת של 12 מ"ר = 4,200 ק"ג. עומס גבוה יותר מחייב חישוב חומרים ומפרט טכני שונה בהתאם. עלויות הבנייה של מרפסת מסתכמות בכמה אלפי שקלים למ"ר, כך שהמרפסת כולה יכולה לעלות כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי בחומרים ובשיטת הבנייה. הבנייה עצמה לא אמורה להימשך זמן רב מדי.

הוספת מרפסת תלויה בבית פרטי

בית פרטי צריך היתרים ואישורים בכל שינוי, כמו כל בניין משותף, אלא שברור כי ההליך הרבה יותר פשוט משום שאין בדרך כלל שכנים שיתנגדו, אלא אם כן מדובר במקרים מיוחדים. לאחר קבלת האישורים מתקדמים בעזרת אנשי המקצוע והקבלנים לתכנון המפרט ובניית המרפסת.

הוספת מרפסות תלויות במסגרת תמ"א 38

לתמ"א 38 יש כמה מסלולים וכולם נועדו לצורך התחדשות עירונית, לחיזוק המבנים נגד רעידות אדמה ותוספת ממ"ד בבניינים שנבנו לפני החוק שחייב זאת. הוספת מרפסת היא אחד הבונוסים שניתנו לדיירים במסגרת זאת ורבים מנצלים זאת כדי להשביח את ערך דירתם וליהנות מכך. במסגרת זו ההליך הרבה יותר פשוט מבחינתכם. יש מי שמתכנן, מחשב, מודד, רץ לוועדות התכנון והרשויות המקומיות בשבילכם, וכל מה שנותר לכם לעשות הוא להסכים ולחתום, לאחר שקיבלתם הסברים מה אתם מקבלים והאם יש לכם השתתפות עצמית כלשהי בעלויות הבנייה. יש לדעת כי לא בכל תמ"א 38 יש עלויות נוספות שלכם, אם הסכמתם שהקבלן יבנה דירות נוספות על הגג וירוויח ממכירתן. בבניינים אחרים שבהם אין תוספת קומות עליכם להשתתף בעלויות התוספות, אבל תרוויחו לא רק מרפסות יפות אלא גם השבחה של הבניין כולו בגלל שיפוץ ושיפור החזות והשטחים המשותפים, כולל אולי חניון או מגרש חניה, חצר ומחסנים. מתי תיהנו מתוספת מרפסת בתמ"א 38 ללא עלויות נוספות מכיסכם? רק אם לקבלן יהיה רווחי להוסיף דירות על הגג שלכם והן יכסו את עלויות השיפוצים בבניין שלכם, וגם יניבו לו רווחים נאים. זאת הסיבה שבבניינים ישנים מדי בשכונות שאינן מבוקשות קבלנים נמנעים בדרך כלל מתוספת בנייה על חשבונם, ולכן הדיירים חייבים לעשות את המאמץ לגייס כסף לבניית תוספת שכזאת.

אילו מרפסות שמש אפשר להוסיף לבניינים?

יש כמה וכמה סוגי מרפסות שאתם יכולים להוסיף לבניין שלכם בהתחשב במפרט הטכני, בחומרים, בתכנון האדריכלי ובסגנון ובמראה של הבניין. כאן חשוב להתייעץ עם מומחים כמו אדריכלים ומהנדסים, משום שעלול לקרות לפעמים שתרצו תוספת של מרפסת שאינה מתאימה לסגנון ולמבנה, ורצוי למנוע טעויות אלה מראש. אז מה אפשר להוסיף?
  • מרפסת בנייה קלה – זוהי מרפסת שנבנית בשיטת הבנייה הקלה ונקראת גם מרפסת תלויה, בנייה שנועדה לפתור את בעיית השיטות המסורתיות שכרוכות ביציקות בטון ותשתיות כבדות, ולאחר מכן בנייה בלבנים ובמלט. בנייה קלה נעשית מחומרים קלים, כשמה כן היא, וחלקה יכול להיבנות בכלל במפעל שבו בונים חדרים ובתים שלמים מחומרים כמו מתכות קלות כמו אלומיניום, קירות גבס ועוד חומרים מתקדמים. בניית מרפסת קלה נבנית על בסיס קונסטרוקציה מפלדה בצורה בטיחותית, ולכן מי שבונה אותה חייב להיות מומחה בתחום זה ובעל ידע בחומרים ובשיטות בנייה מתקדמות.

מרפסות שמש- למה לבנות בבנייה קלה מרפסות שמש?

  • מהירות וקלות הבנייה. אתם חוסכים זמן יקר מאוד אם אתם רוצים מרפסת נעימה במינימום זמן.
  • מעט מאוד פסולת בניין, רעש וטרחה, מה שמקל עליכם ועל השכנים לסבול את כל התהליך. זה גם אקולוגי וגם חסכוני.
  • מעוררת פחות התנגדויות מהשכנים בגלל השיטה הקלה והמהירה ובגלל מיעוט הנזק לסביבה.
  • בנייה קלה נעשית לרוב כשהדיירים עדיין גרים בדירה ולכן חוסכת לכם נדודים והוצאות נוספות על מגורים חליפיים.
מכיוון שהתהליך מפיק מעט פסולת ורעש ואורך תקופה קצרה ביותר, ניתן להמשיך להתגורר בדירה עצמה ולחסוך מעבר לדירה זמנית לצורך השיפוץ.
מרפסות פלדה

מרפסת תלויה

מרפסת תלויה היא פתרון מעולה לכל מי שהבנייה הממושכת והמלכלכת מקשה עליו והוא רוצה מרפסת זולה ובטיחותית במהירות. מרפסת תלויה נבנית על בסיס יתדות פלדה שננעצות בקירות ועל תשתית זו אפשר לבנות מרפסות קלות יחסית שתלויה בזווית של 45 מעלות לבניין. המרפסת מוסיפה לכם שטח שיכול לעמוד בעומס מסוים, והיא מחוברת בברגים מיוחדים ויציבים לקירות הבניין עצמו.

מרפסות פלדה

מרפסת פלדה נבנית ללא יציקה וללא חומרים רטובים ממלט, אלא כיחידת מרפסת שנבנית מראש כיחידה שלמה במפעל ייעודי. המרפסת מובלת למקום ביחידה אחת ונבנית בשיטה היבשה שמקילה מאוד על העבודה ומקצרת את זמן ההקמה. היתרון הגדול ביותר של מרפסות פלדה הוא שהן פוטרות אתכם מההליך הארוך של בנייה ואי נעימות שנגרמת בגלל העבודות והלכלוך הרב. המרפסות יכולות להיות מוקמות בכמה דירות בבת אחת, כך שהבנייה הופכת את כל התוספת לכדאית לכל הבנייה. המרפסות בטיחותיות ויציבות, עשויות מחומרים בלתי מתכלים ששומרים על איתנותם למשך שנים רבות, מה שהופך את המרפסת לתמורה נאותה למחיר שמשלמים על בנייתה. המראה שלהן אסתטי מאוד ואלגנטי, משום שאפשר להוסיף לקורות הפלדה גם חומרים כמו קורות עץ ודק, או פרגולה, והן ללא ספק לא מוסיפות משקל עודף על יסודות בניינים ישנים. זו הרי אחת הדאגות הגדולות ביותר בזמן בנייה של תוספות מודרניות למבנים ישנים.

מרפסות שמש

מרפסת שמש היא כנראה המבוקשת ביותר מכל המרפסות, משום ששי לה אין ספור אפשרויות לניצול, מלבד האסתטיקה שלה. קבלנים רבים מוסיפים אותה כבר היום לבניינים החדשים שהם בונים, ובבניינים ישנים מחפשים בדרך כלל את ההיתכנות להוספת מרפסת שמש זו לבניין.
מרפסות שמש
מהי מרפסת שמש? – מרפסת שמש היא מרפסת פתוחה המחוברת לבניין, שיכולה לבלוט מהבניין החוצה, שאין לה גגון והיא חשופה לגמרי או בחלקה לשמש, מכאן שמה. המרפסת יכולה להיות מונחת על גג הקומה שמתחתיה או להיות תלויה באוויר. מרפסות שמש כאלה משמשות אנשים לבניית גינה ירוקה גם בגבהים, או הפיכתה למתחם בילוי ואירוח או אפילו לשטח משחקים נוסף לילדים. המרפסות המוכרות ביותר הן מרפסות שמש שיש להן גם קירוי זכוכית שקוף כדי למקסם את ההנאה מהשמש, והן אסתטיות מאוד ומוסיפות חן לבניין. זוהי למעשה החצר או הגן שאינכם יכולים להרשות לעצמכם כשאתם גרים בבניין רב קומות.

מרפסות שמש- אצל מי זה אפשרי?

בכפוף להיתרי בנייה זה מותר ואפשרי בכל בניין שהמפרט הטכני שלו מאפשר תוספת מרפסות, וכמובן בכפוף להסכמת הדיירים בבניין. המרפסות יכולות להיות תוספת נאה גם לדיירים האחרים ולכן כדאי לנסות לשכנע אותם להצטרף למאמץ.

איזה סוג של מרפסת שמש כדאי להוסיף?

המרפסת שאתם מוסיפים צריכה להתאים לתפקידה, ולכן אדריכל ומהנדס יסבירו לכם אילו אפשרויות עומדות בפניכם כאשר אתם בונים אותה. המרפסת יכולה להיות תלויה באוויר כשהיא בולטת לגמרי מחוץ לבניין, או מונחת על גג שמתחתיה, אם מדובר בניין מדורג או כזה שיש לו תוספת בנייה שלא ניצלתם בעצמכם להוספת חדר, או להיות בליטה חלקית כהארכה של מרפסת שמתחילה בדירה אבל אתם רוצים "למשוך" אותה מעט החוצה כדי לנצל לגמרי את השטח כדי להגדיל את הדירה.

מה אפשר לעשות במרפסת שמש?

  • אזור אירוח ובילוי שעות הפנאי, כאשר חלק מהשטח כולל רהיטי גינה וחצר וחלק יכול אפילו להכיל מתקן בישול כמו גריל או בר ומטבח קטן. במרפסת כזאת הדגש יהיה על עיצוב שיאפשר כמה שיותר מקום לאורחים ולכן מומלץ להשתמש בחומרים דקורטיביים כמו עץ, או זכוכית ומתכת שמעוצבים בצורה קלאסית, אלגנטית ויוקרתית.
  • אזור משחקים לילדים, ובמקרה כזה כדאי שהמרפסת תהיה מקורה חלקית כדי להחזיק בה את הצעצועים והמשחקים ולאפשר לילדים לשחק בה בבטיחות.
  • גינה בשחקים, גינה שאפשר לעצב בעזרת מתכנני גינות שמתמחים בגינות מרפסת. אפשר לגדל בה ירקות ותבלינים, אבל תתפלאו לגלות אילו מוטיבים דקורטיביים מעניינים אפשר להוסיף, כמו עציצים גדולים ומיוחדים, אדניות וגופי מים ובריכות קטנות, משטחי דשא סינתטי ושבילים, ספסלים ורהיטי גן. גינות מרפסת השתכללו מזמן ואפשר להוסיף אותן לכל גודל מרפסת בניצול מקסימלי של כל הפוטנציאל שלה.

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

אז מה היה לנו בכתבה:
אורגד שיפוץ מבנים
אורגד שיפוץ מבנים

חברת אורגד גאה להיות החברה המובילה בישראל לשיפוץ ושימור מבנים אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת הכרות ללא התחייבות אנו מבטיחים לכם כי נדע לנהל את הפרויקט שלכם בצורה מיטבית ולדאוג שפרויקט שיפוץ הבניין לכם יתבצע במהירות תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות ושירות תוך שימוש בחומרי הגמר המתקדמים ביותר.

1700-70-90-30